مشاور استاندار يزددر خصوص تغييرات : تصميم گيرنده نهايي وزرا و دستگاه‌ها هستند نه استاندار.

يزدفردا:مشاور استاندار يزد دكترمحمد رضا ابوئي روز چهار شنبه 3/3/85در يك مصاحبه مطبوعاتي حضور پيدا كرد كه خبر گزاري فارس و ايسنا و روزنامه خاتم تعطيل شده در اين مصاحبه حضور داشته اند و جالب ترين نقطه اين مصاحبه مطبوعاتي اين است كه خبر اين مصاحبه امروز7/3/85 صبح همزمان تو سط رسانه هاي فوق منعكس مي شود ودليل آن نا مشخص ؛كه كندي انعكاس اين خبر به چه دليل بوده و آيا رسانه ها و خبر گزاريها تمام توان انعكاس اخبارشان در همين حد است و به اخبار ديگرشان نيز با چهار روز تاخير نگاه شود؛ يا اين مورد يك استثناء بوده و نياز به هما هنگي بين  رسانه هاي فوق جهت انعكاس آن بوده و يا كساني بجز رسانه ها بايستي آن را تجزيه و تحليل مي نمودند؛به هر حال مصاحبه با ابوئي پس از شايعات استعفاء استاندار يزد و در پي آن شايعه ضعيف تر  استعفاء دكتر ابوئي خواندني است با هم مرور مي كنيم: 

   

مشاور استاندار يزد : حتي در ابتدا در ميان مشاوران و نزديكان استاندار، اين تلقي بود كه مثلاً در بحث تغييرات، استاندار دستش باز است ولي به مرور زمان مشخص شد كه تصميم گيرنده نهايي وزرا و دستگاه‌ها هستند نه استاندار

وي درباره تعامل وزارتخانه‌ها و سازمان‌ها با استاندار درباره تغيير مديران گفت: بخشي از عملكرد استاندار در خصوص تغيير مديران محصول نهايي تلاش و آرمان وي نيست و مجموعه بسيار متنوعي در اين امر دخيلند زيرا در مواردي استاندار يزد از تغييرات رخ داده شده، رضايت چنداني ندارد و مجموعه مشاوران و اصولگرايان هم به تغييرات انجام شده نمره 20 نمي‌دهند

دكتر ابوئي مشاور استاندار يزد

 

ابوئي با پذيرش كندي تغيير مديران در استان تأكيد كرد: از نگاه بسياري از وزارتخانه‌ها و مديران ارشد دولت نهم، يزد در اولويت تغييرات نبوده و مسائل فوري‌تري در كشور وجود داشته كه اين نگاه به طور طبيعي روند تغييرات در استان را كم كرده است.
وي گفت: سفر رئيس‌جمهور به استان‌هاي مختلف و لزوم ساماندهي امور استان‌هاي مربوطه هم دليل ديگر كندي تغييرات است.
ابويي درباره افزايش انتقادات از عملكرد استاندار در بحث تغييرات مديران گفت: يكي از مهم‌ترين دلايل افزايش انتقادات، توقع فراواني است كه درباره استانداران سراسر كشور ايجاد شده است. به نظر من، سخنان رئيس‌جمهور درباره افزايش اختيار استانداران، توقعات زيادي را در ميان مردم بر انگيخته و حتي استاندار يزد هم در جلسه‌اي اين موضوع را به مقامات عالي رتبه گوشزد كرده است

حجه الاسلام محمد رضا ابوئي، در ادامه افزود: با هدف دولت جديد مبني بر توجه بيشتر به فعاليت هاي فرهنگي و از طرفي پيشنهاد استاندار، مبني بر احياي يزد دارالعباده و فرهنگي، طرح جامع فرهنگي دارالعباده در دستور كار قرار گرفته است.

وي افزود: مطالعات اين طرح انجام شده است و به زودي مراحل اجرائي آن به مرحله عمل مي رسد.

ابوئي ادامه داد: بعد از ارزيابي وضعيت فعلي فرهنگي جامعه و در نظر قرار دادن آرمانهاي يزد دارالعباده و اينكه فرهنگ مردم يزد فرهنگي مبتني بر كار تلاش صداقت بوده است با حضور كارشناسان اين طرح برنامه ريزي شده است.

مشاور فرهنگي استاندار يزد با اشاره به طرح فرهنگ پاك كه در دولت گذشته مطرح بود گفت: طرح فرهنگ پاك مي بايست جامع تر برنامه ريزي مي شد و تمام ابعاد فرهنگي، اخلاقي جامعه را در بر مي گرفت .

وي در خصوص نحوه اجراي طرح احياي دارالعباده گفت: با تشكيل كميته هاي مختلف و حضور افراد با تخصص هاي گوناگون، فعاليت ها دركميته هاي كارشناسي و اجرائي، سامان دهي مي شود و با طرح هدف شفاف، اجرائي خواهد شد.

ابويي در عين حال ياد آور شد: كميته رسمي بررسي مسائل فرهنگي استان، شوراي فرهنگ عمومي است و اين طرح به شوراي فرهنگ عمومي پيشنهاد خواهد شد و پس از تصويب به مرحله اجرا در مي آيد.

حجه الاسلام ابوئي در بخش ديگري از سخنان خود، درخصوص شايعه استعفاي ابوالقاسم عاصي، استاندار يزد، گفت: ايشان از همان ابتدا به وزارت كشور و مديران ديگر گفته بودند، كه انتخاب ايشان به منزله حضور چهارساله اشان در استانداري نيست و اگر شخص توانمندتري پيدا شود ،‌آمادگي تحويل مسئوليت دارند

وي افزود:. مدتي پيش ايشان در جلسه اي، صحبت هاي ابتدايي خود را تكرار كرد و اينكه حرفشان شوخي نبوده و اگر مدير توانمند تري پيدا شود ، آمادگي كنار رفتن دارند.

ابويي ادامه داد: اين شايعه خير فراوان داشت، چرا كه حاوي پيامي براي مديران مياني بود، كه در صورت ضعيف عمل كردن بايدبراي رفتن آماده باشند.

وي افزود: در بدو تشكيل دولت احمدي نژاد اعلام شد، كه مديران در دوره هاي زماني مشخص ارزيابي مي شوند و طبق نظر ذبيحي، دبير هيئت دولت، استان يزد، ربته سوم كيفت تغيير مديران و كمي شكايات و حركت در جهت اهداف دولت را داراست.

ابوئي در خصوص عدم برنامه ريزي دراز مدت در صورت مشخص نبودن وضعيت استاندار، خاطر نشان كرد: راهكار و برنامه ها از طرف دولت اعلام مي شود و استاندار تنها اجراي آن را به عهده دارد و شايعاتي مثل استعفاي استاندار نمي تواند ايجاد دغدغه نمايد.

وي در مورد دغدغه مردم در خصوص استعفاي استاندار، اظهار داشت: با شايعه اخير استعفاي عاصي، جامعه يزد واكسينه شد، ضمن اينكه با اين تجربه جديد، بازار شايعات نيز بسته شد.

مشاور استاندار در پايان خاطر نشان كرد: عاصي تا زماني كه استاندار است با تمام فرمت به مردم خواهد كرد.

منابع:ايسنا؛فارس

يزدفردا 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا